Strona główna | Dodaj do Ulubionych |
Aktualności

Wyjazd gimnazjalistów do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie
zrealizowany w ramach unijnego projektu „W nauce sukces”.

W czwartek 25 września 2014 roku w wyjeździe edukacyjno – dydaktycznym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie wzięło udział 60 uczniów Publicznego Gimnazjum w Ciepielowie, którzy uczestniczą w zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych realizowanych w ramach projektu „W nauce sukces” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Głównym celem wyjazdu było wzbogacenie zainteresowania uczniów różnymi dziedzinami nauk, rozwijanie ich pasji badawczej oraz poszerzanie wiedzy astronomicznej poprzez udział w pokazie zorganizowanym w planetarium.

Pobyt w tym nietypowym i fascynującym miejscu rozpoczął się o godzinie 11.30. Uczniowie najpierw udali się do Planetarium na seans „Galileusz – potęga teleskopu”. Teleskop to niezwykłe urządzenie, które umożliwia nie tylko obserwacje odległych gwiazd czy galaktyk, ale również odkrywanie przeszłości Wszechświata. Pierwszym, który je wykorzystał, był właśnie Galileusz. Podczas seansu młodzież zobaczyła, jak Włoch wykazał, że kopernikańska teorie heliocentryczna jest prawdziwa. Uczniowie obejrzeli piękne zdjęcia wysyłane przez teleskopy znajdujące się zarówno na Ziemi jak i w kosmosie.

Następnie, podzieleni na mniejsze grupy, udali się na oglądanie wystaw stałych mieszczących się w tym nowoczesnym centrum eksperymentowania. W Centrum Nauki Kopernik czekało na nich ponad 450 interaktywnych obiektów. Uczniowie poprzez fascynującą zabawę poznawali wynalazki, które zmieniały świat, odkrywali emocje, myśli i uczucia, które decydują o tym, jak postrzegamy siebie i innych. Badali, co kryje kosmos. W dziale o człowieku i środowisku sprawdzali, jak działają nasze ciała i jaka jest nasza sprawność. Wszystkie eksponaty i instalacje można było sprawdzić samemu, co sprawiło wszystkim największą frajdę. Wychowankowie, wykorzystując wszystkie zmysły, mogli w prosty sposób odkryć ciekawostki ze świata przyrody. Poprzez zabawę i wykonywane doświadczenia mieli możliwość przyglądania się wynalazkom, które zmieniają świat.

Ogromne wrażenie na całej grupie zrobił teatr robotyczny i nowoczesna adaptacja „Bajek robotów” Stanisława Lema. Na pewno taki rodzaj sztuki, gdzie aktorami są tylko i wyłącznie roboty, długo pozostanie w pamięci młodych odbiorców.

Zwiedzanie zakończyło się o godzinie 16.00. W drodze powrotnej gimnazjaliści udali się na zorganizowany posiłek. Zmęczeni, ale zadowoleni ok godz. 21.00 zostali odebrani z placu szkolnego przez swoich rodziców.

W opinii uczniów wyjazd był udany, pozwolił w gronie szkolnych przyjaciół zgłębić tajniki wielu dziedzin nauki, a dzięki wizycie w planetarium poszerzyć również wiedzę z zakresu astronomii.

Wycieczka zorganizowana była w ramach projektu „W nauce sukces” i finansowana w całości przez fundusze unijne. Uczniowie uczestniczyli w niej bezpłatnie.

cnk14_01 cnk14_02 cnk14_04 cnk14_05